Spa-Strand-Bruiloft - Reisverslag uit Monte Rico, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu Spa-Strand-Bruiloft - Reisverslag uit Monte Rico, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu

Spa-Strand-Bruiloft

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 December 2012 | Guatemala, Monte Rico

Hmm..ook hier gaat de tijd snel merk ik wel..alweer bijna een maand geleden dat ik mijn vorige verslag heb geschreven.. Gelukkig heb ik mijn Skype-meetings met mama, sis en vriendjes tussendoor gehad dus de meeste issues zijn wel besproken en hoeven niet meer in het verslag ;-)

Naast hard werken en weinig verdienen (best moeilijk om hier rond te komen van 300 euro, maar aan de andere kant ben ik na het eten vaak toch te moe om geld uit te geven haha) is er hier ook voldoende te doen ter ontspanning:
Ik ben met William een dagje naar een spa geweest. Nu snap ik hoe ze hier mensen aan het werk houden.. in plaats van een wekkertje ofzo bij de wisselbaden is er een mannetje wat je naam opschrijft en je komt vertellen wanneer je een ander bad in moet. De Shiatsu-massage was ook superrelaxed! Ik was weer helemaal herboren na die rib-uit-mijn-lijf-dag.
Ook het dagje naar Monterico was super: met een bak zelfgemaakte pastasalade naar zee, daar met 3 Guatemalteken aan de praat geraakt (1 jongen en 2 meiden die net gedumpt door hun vriendjes waren, die dan weer met hun nieuwe vriendinnetjes stomtoevallig ook in Monterico waren en weer beste vrienden waren met de gast waarmee die meiden waren...snap jij hem nog??). Maar goed; zij hadden gezellig de drankjes bij en wij het eten en we hebben ons tot zonsondergang prima vermaakt.
Ik heb ook mijn eerste Thanksgivingdiner in mijn leven gehad.. Met een busje naar Earthlodge ( http://www.earthlodgeguatemala.com ), daar de zonsondergang bekijken en typische stuffed turkey eten tot je klapt en weer misselijk naar huis kan.. Rare lui die Amerikanen, maar het was erg gezellig..zeker omdat het een girls night out was :-)
En de bruiloft gisteren.. van Carlos en Jojanneke..die ik daar pas voor het eerst in mijn leven zag.. maar ja het is familie en ook al zie je elkaar nooit, je moet elkaar toch uitnodigen..
Ik had weer een mooie zelfgemaakte jurk deze keer, beetje lolliepoproze maar wel mooi. Het stomme is dat ik gewoon helemaal geen foto van de jurk en mij heb gemaakt..sorry..
Het feest was in de megatuin bij een megahuis van familie, met megaBBQ, megaleuke band en alle tafels megavol met drank (rum, whisky, Quetzalteca). Een erg lange maar gezellige dag!
Ook heb ik mijn constructingdag gehad; een dagje meelopen op de bouw..nou ik weet nu hoe ik ijzeren kolommen kan maken die als pilaren worden gebruikt bij het betonstorten. Werkelijk alles gaat met de hand, van ijzeren pilaren maken tot beton mixen en storten..heel vermoeiend werk..maar wel leuk!

Vorige week heb ik mijn visa moeten verlengen wat wil zeggen dat ik alweer 3 maanden hier zit..mijn god wat vliegt de tijd zeg! Ook een leuk iets: je kan 1x je toeristenvisum verlengen in de hoofdstad op het kantoor van de immigratiedienst. Je start in rij 1 op de 2e verdieping om te vragen bij welk loket je moet zijn, je krijgt een formulier wat je moet invullen en vindt uit dat je pasfoto's van thuis niet "mat" genoeg zijn en je beneden nieuwe foto's moet laten maken, net als allerlei kopien van paspoorten en reisbescheiden, terug naar boven..in de rij voor het loket, briefje krijgen met bedrag wat je beneden bij de bank moet betalen, met betalingsbewijs weer naar boven waar je een afschrift krijgt bij een loket waarmee je over 5 werkdagen je paspoort weer op kan halen met verlengingsstempel..pfff

Tja en voor de rest ben ik begonnen bij de sportschool (een halfopen plek waar 16e hands materiaal staat) en dans ik nog een beetje salsa en bachata.

En oh ja..ik ben 16 april 2013 weer in NL!

Liefs Esther

Ps Willem: leuke verjaardag gehad? (hopelijk niet de buren weggedreund..;-))

Tante Truus: alweer gewend in NL?

Bob: we zouden met zijn allen eens een paar weken moeten investeren in de brandweer hier ipv alle dingen waar we in NL mee bezig zijn.. :-)

Sjaak, Iara, Ruud&Annet: ik heb jullie nog niet te pakken gekregen op Skype..laat even weten wanneer jullie kunnen (14 uur doordeweeks of rond 16-17 nuur in het weekend)


  • 03 December 2012 - 00:48

    Tante Truus:

    Ha die Esther,
    Ja hoor hoef je niet veel voor te doen, dacht een weekje vrij te hebben maar zoveel dingen te doen voordat ik weer ga werken.Het is hier koud , nat , en erg druk .Geef mij Afrika maar dat was lekker relaxt.
    Op jou bruiloft stond de drank al klaar, wij moesten onze drankjes zelf mee brengen want daar was geen budget meer voor.Dus zo zie je maar elk land zijn eigen gewoontes.
    Ik kreeg op het vliegveld nog een leuke verrassing van Suzan en Rob, ze zijn weer zwanger.
    Morgen heb ik een evaluatie gesprek bij korein en 9 jan.moeten we een presentatie houden en dan zit het avontuur er op.Maar ik heb de smaak wel te pakken dus wie weet wil ik nog wel een keer een projectje met jou samen uitvoeren.
    Dikke kus en tot horens tante Truus

  • 03 December 2012 - 14:17

    Mama:

    hoi esther,

    ja de tijd vliegt voor ons allemaal. veel gewerkt,drukke bewoners en nu snotverkouden,ja t komt er allemaal uit zeggen ze...
    morgen komt annie en piet van hoof buurten leuk
    met ome henk en noes alles weer rustig
    ga zo foto;s bijbestellen van opa en oma dan zijn die met kerst klaar
    leontine is een reisje voor ons aan t zoeken in italie, toeristische busreis we wachten af
    we hadden een dolle pakjesavond met collega's hier gehad afgelopen dinsdag, zeer gezellig
    wil nog wel graag een foto van jou in je rose jurk zien,dus trek hem maar aan. verder sneeuwt het hier nu
    de winter doet zijn intrrede
    zullen we nog n keer skypen ,dikke kus

  • 03 December 2012 - 18:25

    Tineke En Piet:

    Lieverdje,

    Wat een leuk reusverslag.. heb gelachen om je manier van schrijven.. hilarisch weer!
    Hier alles okee, de keuekn is vandaag ingemeten en donderdag afrondend 2e gesprek.
    Dan wordt alles besteld.
    Heb je gemist zondag met skyp?? Maar ik was ook laler dan 1700 uur aant proberen. We hebben zondag een wandeling gemaakt samen met de broer van Sjimmie.. was echt gezellig, kijk op facebook voor de leuke foto van 5 op een rij. En we hebben vandaag de eerste sneeuw gehad.. nat en slipperie
    maar hi is ook alweer weggedooit.. ja wat een troep geeft dat toch..
    Kan dit weekend niet skypen maar maandag wel.. doen om 1400 uur?
    Knuf want piet komt eraan we gaan eten..
    Zaterdag ook uit eten geweest met jos tineke en yvonne en ad.. was leuk en lekker XXX

  • 03 December 2012 - 20:37

    Desiree:

    Hoi Es,
    Heerlijk om je reisverslag te lezen. Wel even anders dat waar wij druk mee bezig zijn bij de brandweer. Ook leuk, maar net even anders :). Wat een hoop activiteiten onderneem je. Blijf genieten en denk vooral nog niet aan 16 april.

  • 04 December 2012 - 15:55

    Patrick Steijn:

    Hey Es,
    Effe een snelle reaktie drukkie druk hier......

    Ik zie dat je lekker geniet van een heel beperkt budget hihihi
    Pas goed op jezelf en blijf genieten en we zijn hier ALLEMAAL trots op je werkzaamheden daar!!!

    Oh ja, ik mis je wel enorm.....

    Het gaat je goed daar!! ennuhh leuke fotos'!!!!!

    Patjo :-)

  • 04 December 2012 - 20:58

    Sjakie:

    hey Essie...

    hey kom op... geen pic van die zuurstokroze jurk...???? en dat ga ik geloven .. jajaj-> bijna.
    Ook ik weet dat er een formatoptie is op een camera hahaha...

    16 april terug? weet je dat wel zeker?? hmmm ik zou maar eens gaan nadenken :-)

    Hier loopt alles gewoon door, zingen we suf voor de Sint (Die gaf me trouwens een Ipad mini, dus concludeer ik maar dat ik goed kan zingen want lief ben ik mogelijk niet echt geweest naar de Sints regels).

    Mijn tropische verrassing is naar Curacao voor een weekie om z'n verjaardag te vieren bij Oma. Voor het eerst in 12 jaar. Kadootje van de reispiet zullen we maar zeggen.
    Hier is de eerste sneeuw gevallen, heb ik de ballen weer in de boom gehangen en branden de kerstlichtjes weer volop in huis. Vrijdag mogelijk naar het TOP2000 cafe in Hilversum als ik bevestigingsmail krijg.

    De brandweer sjokt gewoon verder de bezuinigen in, morgen is de grote bezuinigings-beslisdag... we sulluh sien...

    skype... zondag 9-12 proberen? 16-17 uur
    en anders... spreek je weer!!!
    Kus van ons drie.
    xxx



  • 10 December 2012 - 20:51

    Ton S:

    Hoi Esther,
    Goedzo lekker er op uit, geniet ze / profiteer van de Guatemalteekse geneugten en gebruiken naast het harde werken.
    Ik ben alweer enkele weken terug in het koude Nederland en nog altijd bijna dagelijks bezig met mailen en het werven van brandweer- en ambulancematerieel voor Guatemala. Gelukkig heel succesvol.
    Ik wil jou, William en de familie López nogmaals hartelijk danken voor de schitterende dagen die ik met jullie in het mooie Guate heb doorgebracht. Doe iedereen de hartelijke groeten

    Collega Ton S
    Stichting Brandweer Zonder Grenzen

  • 11 December 2012 - 09:51

    Willem:

    He Es,
    Mijn verjaardag was erg leuk! We hadden wel de keuze gemaakt om het bij ons thuis te vieren. En dat was gezien het geluidsniveau ook maar goed ook!

    Verder bevalt het super, we zijn zeker klaar voor een volgende stap!

    Groetjes!

    Willem en Debbie


  • 16 December 2012 - 14:27

    Marianne:

    hey sis,

    leuke film op facebook en nogmaals: geniale foto van het beroemde berenservies, haha geniaal. Gisteren deel van familie van Zutphen op bezoek: ome Rinie, Rien, Henk en tante Riek en mama. Kwamen ons huisje bekijken en naast 2 bossen bloemen kregen we van ome Henk wel 10 planten cadeau met kerstballen en al dus ons huis is nu ook 'kerstproof'. Liefs uit Eindhoven van Marianne en Tommy

  • 26 December 2012 - 10:45

    Mama:

    ha esther

    vrolijk kerstfeest en is de kalkoen gelukt?
    nou onze gourmetavond was heel lekker en gezellig en afgesloten met kleine pannekoekjes en de flan van de moeder van tommy
    vandaag staat de kerstkwis op het programma en vanavond nog even naar joris
    geniet van je vrije dagen en ik spreek je, liefs en dikke kussen,

  • 31 December 2012 - 15:22

    Sjakie:

    Hoi Essie,

    Na al het zuipen en het vreten,
    wil ik je dit graag laten weten:

    2013 wordt ook voor jou een zonnig jaar,
    al zal er best een buitje vallen hier en daar.

    en je weet het.. zoals de aAntillianen zeggen:

    Doe je best
    God doet de rest.

    Een mooi 2013 toegewenst voor jou en alle dierbaren om je heen!

  • 15 Januari 2013 - 11:06

    Frank :

    Hey Es!

    16 april terug? Goed om te horen! Heb je iig nog even lekker weer. Hier sneeuwt het als een gek. Vandaag nieuw record met 1000 km (!) file en tot 19cm sneeuw in Den Haag... Als het zo doorgaat hoeven we niet meer naar Oostenrijk in februari.

    Leuk om je verhalen te lezen. Spreken elkaar binnenkort!

    Grtz,

    Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Monte Rico

Esther

Dat komt nog...:-)

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 22571

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 September 2011

Colombia

30 Augustus 2012 - 30 November -0001

Latino America!!

Landen bezocht: