Casa, dulce casa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu Casa, dulce casa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu

Casa, dulce casa

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Augustus 2012 | Guatemala, Antigua

Na uitgezwaaid te zijn door mijn lieve amiga's en mama, de tranentrekkende briefjes en lieve woordjes uitgewisseld te hebben (love you guys!) was het dan toch echt tijd om te gaan.
Maar eerst moest deze chica nog perse haar ring vergeten op de wastafel in Schiphol (is iemand nu vast heeeel blij mee..) en de rits van haar handbagage slopen (heeel handig voor als je nog moet vertrekken..not!)
In Madrid begon eigenlijk het Guatemala gevoel al..men vraagt elkaar waar men vandaan komt, is geweest etc..daar zijn wij Nederlanders vaak niet zo van..
Ik ben 45 minuten te vroeg geland in Guatemala (tja, is een keer wat anders toch?), maar gelukkig was William op tijd om mij op te halen zodat ik niet belaagd werd door alle hotelmannetjes haha..
De weg van Guatemala naar Antigua is vernieuwd, maar het verkeer is nog steeds een chaos..en de chickenbussen blijven lekker alle lucht vervuilen. Wat veranderd is, is dat men niet meer met het raam open in de file staat..om te voorkomen dat men beroofd wordt..pff da's inderdaad anders dan 10 jaar terug..
Ik herkende meteen de busstop die ik destijds moest nemen om naar de vuilnisbelt te komen waar ik vrijwilligerswerk deed met straatkinderen. En Antigua is nog heerlijk Antigua..gatenkaas straten met hier en daar kinderkoppen, mooie gekleurde huisjes, de altijd in het zicht zijnde vulkanen, de maya's in klederdracht, de kinderen in schooluniform. Het huis van de ouders van William is in de loop der jaren mooi opgeknapt zodat ik vanochtend lekker een yogasessie op het dakterras, in de zon en met uitzicht op de vulkaan heb kunnen doen.
Waarschijnlijk start ik maandag met spaanse les en wie weet ook met dansles..wil eindelijk wel eens salsa, merengue, bachata etc. kunnen dansen..:-)

  • 01 September 2012 - 07:49

    Isabella:

    Klinkt superleuk allemaal! Hhhmmmmm heerlijk, geniet ervan meid! X (O)

  • 01 September 2012 - 09:05

    Femke :

    Wat fijn dat het allemaal goed voelt! Lekker gaan genieten. XXX

  • 01 September 2012 - 09:29

    Mama:

    na een dag van regen schijnt hier nu de zon heerlijk vandaag een beetje mijn koffer inpakken en nog een keer n familiediner en dan kan ik maandag ook vertrekken. heb er zin in.
    geniet daar doen wij dat ook dikke kus.
    skype is echt leuk.

  • 01 September 2012 - 12:30

    Saskia:

    hey sweety
    skype is echt leuk,eigenlijk zat je gister gewoon bij ons aan tafel, op tafel kan ik beter zeggen:)
    het grappige is dat je het hart moet veroveren van de hond haha wie had dat nou gedacht..
    zodra hij ziet dat jij idd werkelijk wel iets met zen riem gaat doen,zijn jullie vast snel dike vrienden!
    leuke uitdaging:) geniet ervan daar, love you,xxx

  • 01 September 2012 - 15:31

    Leontine:

    Hoi Esther gelukkig is de reis goeg verlopen
    Ook alweervernieuwde indrukken op gedaan.
    Hoop op een fijne tijd voor jou.
    Ik heb mijn koffer ook gepakt.
    Heb er heel veel zin.
    Het ga je goed.
    Liefs en groetjes van mij.x

  • 01 September 2012 - 23:10

    Tante Wilma:

    Hallo Esther

    Wat ben je ver weg.Maar wel heel leuk voor jou.

    We hebben onze zoon verhuist,wat op en neer gereden spulletjes van hier naar daar en zo.
    Ze hebben er een gezellig plekje van gemaakt.

    Nu ga ik zo meteen naar bed,ik ga morgen naar de vlooienmarkt samen met beppie gezellig naar Rooy.
    Je hoort nog wel van onze gevonden schatten.

    Groetjes, vette kus, tante Wilma




  • 03 September 2012 - 08:01

    Patrick Steijn:

    Hey Essie!!

    Na een druk weekend eindelijk ff tijd om je verslag te lezen. Goed om te zien dat je veilig bent aangekomen. Geniet er lekker van, pak je (vele) momentjes envoor je het weet is het weer half 2013 hihi.
    Ik ga je volgen!!!!!!

    Groetjes, Patrick!!

  • 03 September 2012 - 21:03

    Willem & Debbie:

    Hi Esther,

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat het goed gaat :)
    Hier gaat alles top en we hebben het goed naar ons zin!

    Hou ons op de hoogte met leuke verhalen, we zullen je volgen!

    Groetjes Willem & Debbie

  • 04 September 2012 - 11:37

    Frank:

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen! Have fun! Ik hou je site in de gaten...

  • 06 September 2012 - 20:06

    Mama En Leontine:

    ha die esther,
    even n berichtje vanuit salou hebben t fantastisch lekker weer, vandaag n dagje barcalona , gisteren lekker aan zee heerlijk al n kleurtje opgedaan zeewater was echt zout.
    verder mooie shows savonds of gewoon bingo altijd n wijntje of sangria bij de hand.
    verder daar alles oke?
    lees het wel als we weer in oirschot zijn.groetjes en veel liefs van ons

  • 06 September 2012 - 21:35

    Ton En Emmy:

    Leuk verslagje,
    krijg heimwee, die vulkanen, de klederdrachten, het mooie Antigua. Jammer dat de criminaliteit gestegen is.
    Heerlijk weekendje gehad in een B&B in Zutphen, bedankt.
    Ton

  • 09 September 2012 - 14:32

    Nicole Papen:

    Bella!
    Goed om te lezen dat je reis goed is verlopen! Ben erg benieuwd hoe je eigen stekkie eruit ziet daar! Hoop je snel te zien op skype! X

  • 09 September 2012 - 20:02

    Anja:

    Hoi Esther..
    Leuk om te lezen... Ik zal zo af en toe de ontwikkelingen doorgeven aan afd Lieveld.
    Ik heb je fotos van la casa bekeken.. is het een hostell??. Het komt me zo bekend voor!!
    Ik heb het gevoel dat ik er zo'n 20 jaar geleden ook ben geweest..
    Grtz en geniet ervan..

  • 10 September 2012 - 17:54

    Theo Fonken:

    Hoi Esther,open dag was ook mede door jouw inzet een groot succes,bedankt hiervoor. Ik heb geprobeerd foto,s mee te sturen maar weet niet hoe dat werkt.
    gr. Theo

  • 10 September 2012 - 19:21

    Anita Berben-Quinten:

    Hoi daar in verwegistan,
    eindelijk heb ik je site gevonden (via Erika natuurlijk). Leuk om te lezen zeg. Super veel plezier nogmaals. Geniet ervan. Dikke kus uit Oirschot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Esther

Dat komt nog...:-)

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 22594

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 September 2011

Colombia

30 Augustus 2012 - 30 November -0001

Latino America!!

Landen bezocht: