Las primeras semanas - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu Las primeras semanas - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu

Las primeras semanas

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 September 2012 | Guatemala, Antigua

Hier zijn we dan weer..bijna 2 weken verder en zo'n 3 blaren, 21 muggenbulten, een verkoudheid, half griepje en verbrande rug (ondanks factor 50) rijker..
Maar hee..ik klaag niet oor!
De afgelopen 2 weken heb ik lekker gebruikt om mijn spaans weer wat op te halen (ik versta veel, maar mijn grammatica is nog niet optimaal), eindelijk bachata, merengue en salsa aan het leren..Voor de kenners leer ik Salsa Nueva Yorka..wat blijkbaar iets ingewikkelder is (voor mij is het tot nu toe nog allemaal ingewikkeld haha), naar de markt geweest waar ik lekker gepingeld heb om een pinata (pop die ze vullen met snoep en op kinderfeestjes kapot slaan) tegen een zo goed mogelijke prijs te krijgen, een geweldige galeria ontdekt met allemaal kunstwerken van locale artiesten, met oma gekookt, met de hond Claus gewandeld, zoveel mogelijk verschillende liquados (drankjes met fruit, yoghurt, melk etc etc) geprobeerd.. Die van vandaag was nog het lekkerst: een slush puppie van watermeloen, limoen en gember..yummie!
Verder heb ik uiteraard al kennis gemaakt met de bomberos..en ook hier een gezonde rivaliteit tussen de voluntarios en municipales..haha
Morgen heb ik een afspraak bij Constru Casa, het project waar ik als eerste al een keer heb gesolliciteerd. Zij hebben wederom een functie vrij en ik ga eens kijken of het iets voor mij is.
Nu ga ik tv kijken want Guatemala moet voetballen.. adios!!

Sas: Claus&ik are getting there haha
Anja: is vanaf ongeveer 2003 een gastgezin/B&B..20 jaar geleden nog niet.. Maar moet zeggen dat alles een beetje op elkaar lijkt hier haha
Mam: gaan we snel een keer Skypen??
Tante Truus: en met jou natuurlijk ook, leuk je straks even te hebben gezien!
Willem&Deb: gezellig daar??
Taatje: hoe is je verjaardag geweest?
Iara: superfoto van jullie tweetjes!!
Ron: wanneer kom je deze kant op?

Even een korte update van 14 september: de Fuego is uitgebarsten (wind staat voor Antigua nog gunstig) en de burgemeester is gearresteerd..haha..je maakt het mee hier!

  • 12 September 2012 - 07:26

    Patrick Steijn:

    Heee Essieeee,

    Leuk om weer iets van je te lezen! EN goed om te zien dat je ondanks die bulten, griepjes en rode rug toch aan het genieten bent! Ik hoop dat die "baan" het gaat worden!!

    Hier vandaag verkiezingen, ben benieuwd wat eruit komt ;-)
    EN Salsa Nueva Yorka is dat eigenlijk niet gewoon een New Yorks dansje???

    Hey geniet er lekker van daar!!!!

  • 12 September 2012 - 11:26

    Talitha:

    Hola Es,

    Zo jammer dat ik je op Skype gemist heb. Snap er niets van want zou op mijn mobiel toch ook een seintje moeten geven, maar blijkbaar niet. Gaan we snel x opnieuw proberen. Wellicht in het weekend het makkelijkste, want dan zorg ik gewoon x op tijd achter de pc zit als jij net op staat:-) Verjaardag was helemaal gezellig, maar wat wil je als iedereen tegelijk binnen (en ook nog buiten) staat. Succes met je sollicitatie, hopelijk wordt het wat, maar dat laat je ons vast nog weten.

    Mijn Spaans wordt langzaam weer opgepakt...goh, wat ben ik veel woorden vergeten zeg (om over grammatica maar niet te spreken).


    xxx

  • 12 September 2012 - 16:04

    Isabella:

    Doe de Bomberos daar de groeten! Kennen zij het begrip DLS ook al? Hahahaha. Suus is inmiddles ook in de ban van "TuuTaa" haha, die kleine smurf, dat gaat helemaal goed komen! Paardengek is ze al, dat is al gelukt :) nu de brandweer nog en dat lijkt ook de goede kant op te gaan! Ze noemt "Bella" al in één zin met Shanti, Coco en TuuTaa... Heel veel plezier daar en succes met je sollicitatie!
    Ciao, Bel xxx

  • 12 September 2012 - 20:25

    Sjaak:

    Esss....

    Ik mis je!!!!!!!

    Adios Chica, Sjaak

  • 12 September 2012 - 23:05

    Mama:

    hoi meisje, ik ben weer thuis na een heerlijke vakantie in salou
    heerlijk weer, lekker bruin voor mijn doen. sangra iedere avond,lekker geshopt en naar de zee, dagje barcelona ,cambrilles
    hier is t nu koud zeg 16 gr. wens je morgen veel succes met solliciteren en wachten rustig af kunnen we deze week nog skypen. vraag morgen marianne om foto;s te plaatsen
    nou welterusten en de groeten xxx

  • 13 September 2012 - 20:31

    Marianne:

    Sis, tjonge zo goed voorbereid en dan al een schade van muggebulten en verbrandingen, hoe kan dat nu, haha!! Fijn dat alles goed gaat en leuk dat mijn gevonden link van het huis gepost is! Ben benieuwd hoe het met je sollicitatiegesprek gaat!

    Vandaag hebben we even samen met de familie Hagen geoefend met skypen omdat we de nieuwe webcamera aan het installeren was. Dat lukte nog niet meteen, want we hadden geen geluid. Maar nu doet alles het. Ff met Suzanne en tante Truus skype gedaan, nog even en de familie belt niet meer naar elkaar maar gaat skypen als ze elkaar willen spreken!

    Mama is zoals je leest een echte wereldburger, zeurt nu over koud weer in Nederland haha. Gelukkig wordt het weekend ietsje beter. En de foto's volgen zo snel mogelijk! Ze hebben zich in ieder geval goed vermaakt.

    Verder weinig nieuws hier, gaan dit weekend eens richting Leeuwarden om te kijken waar Xiao Yun nu met haar dochter en vriend woont. Ben benieuwd.

    Liefs uit Eindhoven!

  • 14 September 2012 - 19:02

    Willem :

    Hee Es!

    Alles is heel gezellig hier! Gaat super goed, hebben er zelfs al een kleine bbq opzitten.
    Het is echt leuk zo samen, een heel nieuw hoofdstuk!

    Wel is het flink wennen aan het (af)wassen etz. maar ook dat komt goed!

    Heel veel plezier nog daar!

    Gr Willem en Deb x

  • 14 September 2012 - 19:02

    Willem :

    Hee Es!

    Alles is heel gezellig hier! Gaat super goed, hebben er zelfs al een kleine bbq opzitten.
    Het is echt leuk zo samen, een heel nieuw hoofdstuk!

    Wel is het flink wennen aan het (af)wassen etz. maar ook dat komt goed!

    Heel veel plezier nog daar!

    Gr Willem en Deb x

  • 14 September 2012 - 19:02

    Willem :

    Hee Es!

    Alles is heel gezellig hier! Gaat super goed, hebben er zelfs al een kleine bbq opzitten.
    Het is echt leuk zo samen, een heel nieuw hoofdstuk!

    Wel is het flink wennen aan het (af)wassen etz. maar ook dat komt goed!

    Heel veel plezier nog daar!

    Gr Willem en Deb x

  • 14 September 2012 - 19:02

    Willem :

    Hee Es!

    Alles is heel gezellig hier! Gaat super goed, hebben er zelfs al een kleine bbq opzitten.
    Het is echt leuk zo samen, een heel nieuw hoofdstuk!

    Wel is het flink wennen aan het (af)wassen etz. maar ook dat komt goed!

    Heel veel plezier nog daar!

    Gr Willem en Deb x

  • 14 September 2012 - 19:02

    Willem :

    Hee Es!

    Alles is heel gezellig hier! Gaat super goed, hebben er zelfs al een kleine bbq opzitten.
    Het is echt leuk zo samen, een heel nieuw hoofdstuk!

    Wel is het flink wennen aan het (af)wassen etz. maar ook dat komt goed!

    Heel veel plezier nog daar!

    Gr Willem en Deb x

  • 17 September 2012 - 18:15

    Mama:

    ha fijn weekend gehad. naar vlooienmarkt in breugel geweest wie stond daar brigitte en bianca gezellig
    veel groeten van hun.vandaag weer gewerkt na 1 uur weer als vanouds wat gaat dat snel zeg
    p.s. wil jij de klok hierboven of was t die van skype veranderen in de tijd vandaar dan weten we hoe laat t daar is.
    ook de groeten van willem is net langsgeweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Esther

Dat komt nog...:-)

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 22598

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 September 2011

Colombia

30 Augustus 2012 - 30 November -0001

Latino America!!

Landen bezocht: