Jetset Guate - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu Jetset Guate - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu

Jetset Guate

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 September 2012 | Guatemala, Antigua

Holaa..

Na een aantal dagen geen internet te hebben gehad is het nu tijd voor een nieuw reisverslag.
De vulkaan is weer wat tot rust gekomen en we zijn nog steeds burgemeesterloos..
15 september is onafhankelijkheidsdag in Guatemala, een aantal dagen vol optochten van de diverse scholen in de stad..de inieminies op donderdag waren superschattig!!
Afgelopen weekend mocht ik met William mee naar een verjaardagslunch bij een vriend van hem. Volgens zijn moeder moest ik me een beetje netjes kleden en het was maar goed dat ik dat had gedaan...we gingen namelijk naar het "Miami" van deze omgeving. Een community van enkele vierkante kilometers waar in de mooie tuinen oneindig lange oprijlanen eindigen bij kasten van huizen.. een rivier met balken om bij de voordeur te komen en een waterval bij binnenkomst?? Right...
De jarige job en zijn familie waren overigens doodnormale mensen...die gewoon in een t-shirtje met een biertje op de bank FC Barcelona aan het kijken waren..de BBQ was net zo groots als het huis en de avond eindigde in het zwembad en de hottub.. beetje jammer dat ik geen bikini bij me had ;-) (maar de volgende keer dus zeker wel!)
Zondags zijn we met een clubje naar Finca Filedelfia gegaan. Een plek waar families zondags komen lunchen, wandelen en... muildier rijden (neeeee..ze doen hier geen gekke dingen met ezels..;-))

Vanochtend heb ik een kop koffie gedronken met Carolien, de eigenaresse van het project Constru Casa
( http://www.construcasa.org/nuevo/index.php ) waar ik gesolliciteerd heb. Start daar 1 oktober als vrijwilligerscoordinator en stroom 1 januari hopelijk door naar een functie als operationeel manager.
Neem eens een kijkje op de site, want ik ga natuurlijk vrijwilligers en donateurs werven onder jullie!

Als alles mee zit, ga ik dit weekend met een stel naar het strand in El Salvador om te surfen (zij dan..)

Hasta luego!

Oh en Pat: ik heb alleen een beetje gepoelied met mijn voetjes in het water en al mijn kleertjes aan haha..

  • 20 September 2012 - 07:28

    Patrick Steijn:

    Hallo Esther!
    Leuk om weer iets van je te horen!
    Ik heb wel een vraag (en de collega's hier ook) Je schrijft dat het feest eindeigde in het zwembad, maar dat je geen bikini bij je had..... Onze vraag (of eigenlijk zorg) is nu...... Wat had JIJ dan WEL aan in het zwembad?? hahahaha

    Hee meiske!! Geniet ervan, en ik ga de website even besnuffelen.
    Groetjes en een dikke Hollandse knuffel!

    Patrick

  • 20 September 2012 - 10:01

    Tante Truus:

    Ha die Esther,
    heb je mailtje gelezen wat een feestje,dat zal ik volgende week niet tegen komen.
    Ja dan vertrek ook ik voor mijn reis naar Z-Afrika .ben nu wel een beetje zenuwachtig aan het worden.
    heb nog een week vrij dus nog tijd om wat laatste dingen te regelen en om te shoppen.
    groetjes en ik probeer je van daaruit ook te bereiken.
    tante Truus

  • 20 September 2012 - 10:01

    Tante Truus:

    Ha die Esther,
    heb je mailtje gelezen wat een feestje,dat zal ik volgende week niet tegen komen.
    Ja dan vertrek ook ik voor mijn reis naar Z-Afrika .ben nu wel een beetje zenuwachtig aan het worden.
    heb nog een week vrij dus nog tijd om wat laatste dingen te regelen en om te shoppen.
    groetjes en ik probeer je van daaruit ook te bereiken.
    tante Truus

  • 20 September 2012 - 11:42

    Desiree Leppens:

    Hoi Es,

    Net terug van mijn heerlijke vakantie in Frankrijk krijg ik meteen weer de 'cultuurkriebels' bij het lezen van je reisverslag. Leuk, mooie casa (en ook groot) en al veel leuke dingen gedaan. Heb je dat heerlijke smoothie recpet voor me?
    liefs dees

  • 20 September 2012 - 18:44

    Sandra:

    Heey Esther,

    Hoor dat het heel gezellig en leuk is. :-)
    Nog heel veel plezier en veel succes met je werk.

    XX
    Je nichtjes Yvonne en Sandra

  • 24 September 2012 - 16:29

    Youri En Frank:

    Hey Es,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt in Guata! Veel lol en vanaf oktober ook wat !!goed!! werk te doen. Super mooi.

    Maar dat verhaal van het avondje zwembad/hottub geloven wij niet helemaal hier, klinkt wat ons betreft erg braaf. Misschien wel iets te braaf ;D....

    Have fun en geniet!!

    Grzz
    Youri en Frank

  • 24 September 2012 - 21:24

    Isabella:

    Hey Meisje,

    Klinkt erg goed allemaal! Zo te lezen heb je het daar wel goed naar je zin. Mooi zo! Succes met je Job daar geniet er in elk geval van en ik zal de site eens gaan bzoeken! Ciao Bella! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Esther

Dat komt nog...:-)

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 22596

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 September 2011

Colombia

30 Augustus 2012 - 30 November -0001

Latino America!!

Landen bezocht: