El Tunco, El Salvador - Reisverslag uit La Libertad, El Salvador van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu El Tunco, El Salvador - Reisverslag uit La Libertad, El Salvador van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu

El Tunco, El Salvador

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 September 2012 | El Salvador, La Libertad

Hola!

Donderdags hebben we een superafscheidsdiner gehouden voor Maya, de Japanse die hier een maand in huis is geweest: zelfgemaakte ravioli met kreeft en een saus gemaakt van de zelfgemaakte bisque. Het duurde even (we aten pas rond 22u) maar het was alsof we in een 5-sterrenrestaurant zaten!

Vrijdags de tortillas met tonijn gemaakt voor onderweg, de surfboards op het dag van de kever gebonden (een zwarte, zonder airco..) en op weg naar El Tunco, een surfplek in El Salvador.
Op de brug bij de grens een heerlijke Latijns-Amerikaanse opstopping.."als jij niet aan de kant gaat dan ik ook niet"..waardoor we met een hele rits vrachtwagens, auto's en tuktuks aan het wachten waren totdat iemand het fatsoen of de intellegentie had om iets zinnigs te doen.. Het was te heet om je druk te maken, dus we zijn heel Latijns-Amerikaans maar uitgestapt om een biertje te drinken en te wachten op dat ene IQ-moment..wat kwam na een uurtje of anderhalf..
El Tunco is een beetje een griebusplek (met de Salvatrucha aan de ene kant van de doorgaande weg en de Mara 18 aan de andere) maar het hostal was superrelaxed ( http://esencianativa.com/ ) en heel belangrijk: had een supergoeie keuken.. Nouja..de keuken was eigenlijk ook griebus..des te bijzonderder hoe lekker het eten smaakte wat eruit kwam haha.. Gelukkig heb ik een redelijk stenen maag en hoef ik me wat betreft eten niet zo druk te maken.
Anders is het met muggen en anders kruipend of vliegend ongedierte..ben gewoon een lopend buffet voor hen (letterlijk!)
Deze week nog een weekje genieten van de Spaanse les en dansles en dan aan de bak!
Ook het Skypen zal dan wat moeilijker worden omdat ik dat nu vaak 's middags na de lunch deed..

Dees: het recept is een kwart watermeloen, een halve limoen, een hompje fijngemaakte gember, ijs en eventueel wat honing of suiker als je de smoothie zoeter wil. Hier blenden ze de meloen met pitjes en al.

Tante Truus: heel veel succes met de voorbereidingen, laat het gewoon allemaal over je heen komen, probeer niet te veel te sturen en geniet van het moment.

Ton: super als we elkaar hier gaan zien, helemaal zin in!

  • 25 September 2012 - 07:33

    Patrick Steijn:

    Hey Essie!!!!

    Hoe voelt dat nou, om zelf een keer het lopend buffet te zijn :-) Hihi Ik zie sommige dingen helemaal voor me zoals je ze schrijft ;-) LAchuuuu

    He geniet lekker verder van je vrije tijd nu nog en voor straks..... WERK ZE :-) :-)

  • 25 September 2012 - 10:11

    Hannie Van Nunen:

    hallo esther reisverslag gelezen het llijkt wel of ze daar tijd zat hebben. Niets voor mij ikmoet vooruit kunnen. Nog veel plezier met vakantievieren en tot de volgende verslag

  • 25 September 2012 - 11:02

    Truus :

    hoi esther,

  • 25 September 2012 - 11:08

    Truus :

    nog een keer dit ging fout,zondag mijn verjaardag gevierd met heel de familie.
    heel gezellig en iedereen heeft iets in het schrift geschreven wat ik van joyce en suzan heb gekregen.
    allemaal lieve berichtjes en foto's zodat ik ze niet zal vergeten.
    kon het niet laten om het al te lezen, dat was dus janken natuurlijk.
    ben mijn huis aan het poetsen en mijn koffer aan het pakken.
    de reis kan beginnen ik ben er klaar voor.
    dikke kus tante truus

  • 26 September 2012 - 22:26

    Sjaak:

    ZO vreemd om nu van jou verslagen te lezen terwijl ik dit zelf ook zo graag doe.. het vergaat je goed volgens mij. Succes met al dat ge-les in je vrije tijd! enne.. volgens mij zijn er wel een paar pondjes bij (of al het kruip- vlieg en sluipvee in de tropen moet je leeggezogen hebben).
    Bij de brandweer tobben we gewoon verder, op weg naar een nieuwe telefoon en de volgende bezuinigingsronde. Gelukkig zijn we in ieder geval bezig met de planning van een vakantie. Daar wordt het tijd voor. Heel veel suc6 met je nieuwe baan...!!!!

  • 28 September 2012 - 20:54

    Marcel Bongers:

    Heeeeeey Esther,

    eindelijk heb ik tijd om jouw verhalen te lezen en een reactie te sturen.
    Wat een prachtige verhalen en wat jaloers ben ik op dat mooie avontuur dat jij beleeft.
    Hier alles zijn gangetje, de cursus voor Bevelvoerders ging heel goed en wij maar zeker ook de cursisten waren zeer tevreden.
    Het is maar goed dat je een stenen maag hebt, want ik kan me voorstellen dat voedselveiligheid daar anders gemeten wordt dan hier.
    Maar op een tijd een alcoholisch drankje geeft ook een goede bescherming!!!
    Esther, geniet er van en veel succes met de werkzaamheden.

    groetjes,

    Marcel

  • 29 September 2012 - 11:58

    Mama:

    ha meisje,

    gisteren een grote brand op de schepersweg bij fa. smits en zn. ,dak ingestort ,en hulp ingeroepen van omliggende gemeentes.
    ze zullen je gemist hebben die jongens van de brandweer.
    nou moet ik zeggen dat de brandweer van de week door mijn schuld ook is ingeroepen. we hebben op onze afd. een rookhol waar een client wilde roken.
    toe hij daar net zat kwam een hele delegatie bhv-ers op ons afgestormd ,was t loos alarm. ben nog aan t informeren hoe dat het daar dan wel kan. en de enigste oplossing was dat ik de buitendeur maar moet openzetten, ja gesloten afdeling begrijp je. ik en client moesten vreselijk lachten toen ook nog de sirene van de brandweer afging. we gaan op onderzoek.
    verder veel succes maandag met je werk en we houden elkaar op de hoogte,
    dikke kus

  • 29 September 2012 - 12:44

    Willem En Debbie:

    Hee Esther!

    Even een berichtje vanuit de crip ;) Het gaat super hier. De klavertjes zijn inmiddels uitgegroeid tot een kleine struik en de tuinmeubels staan helaas weer ingeklapt. Gelukkig hebben we toch 2 bbq's mee kunnen pakken dit najaar.

    Kortom, alles gaat top hier!

    Heel veel succes daar en tot horens!

    xx Willem en Debbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: El Salvador, La Libertad

Esther

Dat komt nog...:-)

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 22601

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 September 2011

Colombia

30 Augustus 2012 - 30 November -0001

Latino America!!

Landen bezocht: