1e dag Constru Casa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu 1e dag Constru Casa - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu

1e dag Constru Casa

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Oktober 2012 | Guatemala, Antigua

Afgelopen weekend een dagje naar de hoofdstad geweest..
Blijft verbazingwekkend wat mensen allemaal vervoeren in hun pickups, en ik lijk de enige te zijn die er om moet lachen haha (zie foto's)

Zaterdags ben ik megasportief geweest: gemountainbiked op de voet van de vulkaan (de Agua..niet de rokende Fuego ;-))
Slechts enkele probleempjes:
1) ik had nog nooit met zoveel versnellingen gefietst (konden ze niet geloven van een echte Nederlander..)
2) mijn fiets schakelde zelf elke keer op zodat ik in de zwaarste versnellingen aan het klimmen was in plaats van de lichtste (en dan nog als eerste boven zijn..)
3) daardoor brak mijn ketting (gelukkig kon die ter plekke dankzij een McGyver-kit gefikst worden)
4) 24" is echt veeeeeel te klein voor mij en daardoor super onhandig!
Na al die inspanningen had ik dus echt wel die superlekkere ceviche verdient, samen met een Gallo preparado (bier met citroensap, zout en worchestersaus..geen idee wie het ooit verzonnen heeft, maar smaakt eigenlijk best lekker en gaat super samen met rauwe vis!)

En vandaag dan aan het werk bij Constru Casa! Zoals een goede Nederlander betaamt uiteraard iets te vroeg, met als gevolg dat ik een half uur met de schoonmaakster heb zitten kletsen omdat de rest natuurlijk Guatemalteeks te laat komt..
De huidige vrijwilligerscoordinator blijft nog een aantal weken dus kan me nog mooi mee op sleeptouw nemen. Vandaag kennis gemaakt met de collega's (gezellig clubje van een kleine 10 man), de documentstructuur op de pc doorgenomen (voelde weer een beetje Brabant-Noords haha), een aantal beleidsstukken mee beoordeeld en wat huisbezoeken gedaan bij families in de omliggende dorpjes). Morgen vergadering, op bezoek bij een bouwsite en contact leggen met de huidge vrijwilligers die daar aan het werk zijn. Vind het nu al fijn dat het zo super afwisselend is en heerlijk om weer wat meer buiten kantoor te zijn, dat heb ik echt gemist!

Hannie: ja soms hebben ze hier echt tijd zat..maar dat is relaxte is ook wel lekker hoor

Tante Truus: Goede reis gehad? Nu kan de negertjeswastijd dan echt beginnen haha

Marcel: fijn te horen dat de cursus goed verlopen is, had niet anders verwacht van jullie ;-) Wil jij Malonka nog bedanken voor haar kaartje?

Mam: tijd voor een minicursusje bij mijn collega's??

Willem&Deb: stuur een keertje foto's van de nieuwe inrichting!

  • 02 Oktober 2012 - 20:46

    Marianne:

    Hey sis,

    fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Kwam vorige week op een culturele markt Mieke uit Bladel tegen, die ook meedoet met jouw projecten en Carolien dan ook goed kent. Ze komt geloof ik zelf in januari die kant uit, hoe toevallig!

    Hier is alles goed. Helaas niet zo veel spannende verhalen te vertellen haha. Lekker met de open haard in huis aan het chillen nu, ook lekker!

    We skypen snel, had al van mama begrepen dat het vooral in het weekend wordt, nu je doordeweeks zo druk bent, komt goed!

    xxx Marianne en Tommy

  • 02 Oktober 2012 - 23:17

    Tineke En Piet:

    He Sweetie, wat leuk dat je met je baan begonnen bent en super dat het zo goed bevalt.
    Grappig dat je je nog niet aangepast hebt qua te laat komen want dat is toch niet zo moeilijk, dat kan ik zelfs..haha. He enne leuke collega's dus? Deze baan had je toch ook op gesolliciteerd vanuit hier?
    Ik heb erg moeten lachen om de foto s van de pick-up's vol rotzooi LOL. heb je gemist dit weekend had ik je echt ff nodig, alle pups de deur uit en dat was bij de laatste even erg heavy.. empty nest syndrom. Heb lekker samen met Bea en Red in t zonnetje zitten janken.. mis jullie zo lieve kleine mini s van me. Nu gaat het alweer en zijn we de kraamkamers aan het opruimen. Moet de hele week werken en volgende week extra omdat mijn collega vakantie heeft. Piet is aan het strijken en ik vouw alles op, intussen mail ik jouw.
    Hele dikke knuf, laat sneliets weten, tinus
    Kunne we skypen zondag avond om 20.00 uur??

  • 03 Oktober 2012 - 19:20

    Wilma Van Hattem:

    Hoi
    Zo even gelezen hoe het met je gaat,leuk zo te lezen.
    Fijn dat je een baantje hebt,zo kom je nog eens ergens.
    De wereld is ook zo groot.
    We zijn vandaag thuis gekomen van de vakantie,prachtig weer gehad,mooie natuur gezien,net zoals op jou laatste foto.
    Nu zit ik dit berichtje te maken,en wat doet het kei hard regenen,en ineens is het donker.
    Echt herfst!!
    Maar ja echt hollands.
    Groetjes en hadoe Wilma en Peter

  • 08 Oktober 2012 - 00:21

    Jan En Rinie:

    Hey Esther, alles goed daar?
    Geniet ervan meid.
    Leuk je verhaal te lezen,.
    Zo blijven we wel op de hoogte.
    Pas je goed op jezelf?
    Dikke knuffs he!

  • 08 Oktober 2012 - 14:27

    Patrick Steijn:

    Zo, ik dacht ik wacht even een weekje voordat ik de vraag kan stellen hoe het bevalt daar bij Constru Casa.

    Ik hoorde ook dat je "oude" kantoorgenoot je binnenkort nog even komt opzoeken :-)

    Hou je haaks en tot schrijfs

  • 08 Oktober 2012 - 20:27

    Mama:

    ha esther,

    wat fijn dat ton jouw kant op komt. heb al gezegd dat ik wel jaloers op hem ben ,maar mijn project ligt hier en vraagt ook de nodige aandacht.
    heb de mail gelezen en beantwoordt.komt goed
    afgelopen weekend met wilma met de bus mee naar amiens(FR>) naar n grote brocante markt geweest net zoals lille
    ze zou eigenlijk met ine kockelmans gaan die belde af was oma geworden (van Emmy en het meisje heet sam)
    4 wk te vroeg maar alles ok
    heb op demarkt een heel lief klein popje gekocht. wel een lange rit terug daar een gast onwel werd en de ambulance gebeld moest worden. we hebben wel 3 kwartier op de vluchtstrook gestaan en t rare is dat je nu niets weet over die persoon, noch wie het is en wat er aan de hand was. hopen voor haar/hem dat t toch nog goed komt.

    dikke knuffel en veel xxxx

  • 08 Oktober 2012 - 23:48

    Truus :

    Hoi Ester,
    Nu begrijp ik pas goed wat jullie trekt om steeds op reis te gaan naar een land met zijn eigen schoonheid en eigen gebruiken.
    Het is hier geweldig we hebben al een heel netwerk van mensen aangelegt waar we op kunnen terug vallen als er iets is.
    Het is goed vertoeven op de campus van de universiteit met zijn verscheidenheid aan studenten.
    Boven ons wonen mensen uit polen, een duitser, en natuurlijk veel afrikanen.(blank en zwart)
    We hebben er al een dag werken op zitten en het was erg leuk.
    denk dat ik een vliegtuig bij boek voor al die kleine zwartjes die ik mee naar huis wil nemen.
    WE hebben nu internet dus ik kan je weer volgen.
    dikke kus tante Truus vanuit een zonnig Afrika

  • 09 Oktober 2012 - 13:28

    Leontine:

    Hoi buurmeisje.
    Weer even een berichtje van mij.
    Je hebt alweer het nodige meegemaakt.wat een belevenis.
    En een leuke baan in het vooruitzicht.
    Hier is alles oke ben vorige week aan mijn knie geopereerd maar ben alweer aan de betere hand er wordt goed voormij gezorgd o. a. mijn lieve buurvrouw.
    Heel veel groetjes en pas goed op je zelf.

  • 11 Oktober 2012 - 15:26

    Ton:

    Hoi Esther,

    het ticket is geboekt, ik verheug me er op je te ontmoeten in Antigua Guatemala. Ik heb alvast wat chocolade ingeslagen. Tot volgende week,
    groeten, Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Esther

Dat komt nog...:-)

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 22597

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 September 2011

Colombia

30 Augustus 2012 - 30 November -0001

Latino America!!

Landen bezocht: