Back to normal..maar dan anders.. - Reisverslag uit Puerto San José, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu Back to normal..maar dan anders.. - Reisverslag uit Puerto San José, Guatemala van Esther Zutphen - WaarBenJij.nu

Back to normal..maar dan anders..

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Oktober 2012 | Guatemala, Puerto San José

Holaaa!!

Dag daagjes gevuld met yoga op het dakterras, wandelen met chow chow Claus (mensen vinden het maar wat raar dat ik zijn poep opruim met een plastic zakje maar ik ga een poging doen het hier normaal te maken), 1000 verschillende pasjes, arm-, hoofd- en heupbewegingen leren op de dansles, spaanse les, hardlopen, boekje lezen in het park, nieuwe liquadootjes (sappies!) ontdekken, koken voor de gasten hier in het B&B (eigenlijk B&Meal aangezien je 3x per dag een maaltijd krijgt) zoektocht naar fatsoenlijke chocolade en verzorgingsprodukten....
Hallo daagjes gevuld met het mailen met geinteresseerden, het ontvangen en koffie drinken met vrijwilligers, het bezoeken van de nieuwe bouwsites met de jongens, het uitvinden welke bus die kant op gaat, wat die kost, waar je uit moet stappen en hoe je dan in hemelsnaam op de bouwplek komt, het schrijven van subsidie-aanvragen, het maken van foto's van vrijwilligers en sites, het bijhouden van de website, FB en Twitter, het bezoeken van de vrijwilligers op de bouwsites, het begeleiden van tours, het organiseren van de despedidas (afscheidsfeestjes) van de vrijwilligers etc etc..en dat dan vijf dagen in de week van half 9 tot 17 uur en soms ook de weekend..LOVE IT!

Echt elke ochtend als ik op mijn motor stap (oftewel een scooter zonder versnellingen die 140 kan maar waarmee ik bij gebrek aan een helm, profiel op mijn achterband en respect van overige weggebruikers maar een soort van snorfiets van heb gemaakt..) en naar San Pedro las Huertas (een klein dorpje buiten Antigua waar ons kantoor gevestigd is) rij, voel ik me zo happy!

Hieronder een linkje naar het foto-album op onze facebooksite naar het huis van de familie waar we maandag gaan starten:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.466444660045565.104080.121450081211693&type=1&l=8da27f4c1d

De foto's heb ik laten maken door hun 5-jarige zoontje dus de meeste waren niet echt bruikbaar haha, maar de kids vinden het zo leuk om te doen vandaar..

Afgelopen zondag zijn we een dagje naar het strand in Guatemala geweest, naar het vakantiehuis van kennissen..lekker gerelaxed en een megavis voor de BBQ gekocht!

Verder heb ik eigenlijk een best gezapig leventje hier.. het is om 18 uur al donker en aangezien alleen de straat op gaan voor een vrouw hier niet echt aangeraden wordt, ben ik veel hier bij de familie waar ik woon. We kletsen wat, drinken een wijntje, kijken tv..
Morgen speelt Guatemala de kwalificatiewedstrijd tegen Jamaica..topvoetbal (zelfs ik als niet-kenner weet dat dat niet zo is haha), zaterdags dansles, misschien naar een spa en 's avonds naar een verjaardag van een collega, zondag hardlopen en 's avonds zijn we met een stelletje decor voor een of andere tv-commercial (met gratis eten en drinken in een van de beste restaurants van Antigua dus I'm in!)
Als echte Nederlander zal ik ook nog effe iets over het weer zeggen: het regent hier op het moment heel veel, dus ik loop al dagen in een lange broek, laarzen en een regenjack..net als thuis maar dan net wat graadjes warmer haha..
En how's life over there??

X Es

Tante Hanny: gefeliciteerd met je verjaardag!

Iris de Laat: proficiat met je verjaardag en met je broertje of zusje :-)

Jan&Rinie: tuurlijk pas ik hier op, is een van de minpuntjes aan dit land..je bent wat beperkter in je vrijheid..

Patjo: ja leuk he dat Ton deze kant op komt..die pensionados hebben ook tijd zat he ;-)

Leontien: waren leuke foto's van jullie vakantie! Een spoedig herstel gewenst!

Ton: joehooeeeee..chocolade!! Tot volgende week, we mailen nog even om alles goed af te spreken ok?

  • 12 Oktober 2012 - 07:24

    Talitha:

    Wat heerlijk als je normale leventje van alle dag zo bevalt! Hoewel ik eigenlijk ook niet anders had verwacht van jou. Spaans, dansen, oude goede herinneringen en zuid-Amerika...had me eerlijk gezegd verbaasd als t niet zou bevallen daar.
    En hier: het normale leventje lijkt wel een beetje op dat van jou. Spaanse les, lekker koken, yoga, foto shoot gehad voor klant, biertje drinken in de stad vanavond en naar de sauna in de sportschool. Ook leuk allemaal...en toch vind ik jouw verhaal aantrekkelijker klinken. Is dus inderdaad toch anders daar?!?! Gelukkig maar want anders had je net zo goed hier kunnen blijven. Adios chica, x

  • 14 Oktober 2012 - 11:09

    Mama:

    ha meisje,

    bij ton geweest, wacht de verrassingen maar af. fijn weekend

  • 14 Oktober 2012 - 19:58

    Sjuul Van Hattem:

    Hee Esther,

    hoe ist? ik denk ik zal men nichtje is ff een berichtje sturen want ge hebt daar wel naar oe zin als ik het zo begrijp! geniet ervan Esther! ben jaloers! als ik met oud en nieuw de t gouden lot heb dan kom ik je zeker opzoeken! helaas heb ik het t nu t druk me werken,school, en geld sparen(wat maar slecht lukt).

    Ik hou je in de gaten op facebook en via deze site. het gaat je goed!

    Een dikke kus van mij en ook de groetjes van Marieke.
    Sjuul

  • 15 Oktober 2012 - 18:14

    Sjaak:

    hey Es,

    Hier gaat de pieper, maandag 18:00uur tijdstip dat het licht bij jou uitgaat en ik jou verslag probeer te lezen. Ja, probeer... zoveel vragen aan je, zoveel nieuwsgierige vragen. Enfin, het gaat je goed lees ik . Niet dat ik er aan twijfelde maar wel met een glimlach wetende dat ... :-)

    Henriette v. Kessel was op het Journaal, als OvD van GLZ bij een zwaar ongeval A2-Hedel.
    Mis je de brandweer niet?

    Leuk, al dat gezoek daar ennee... je spaans zal er enorm van verbeteren denk ik.
    Geen Bob de Bouwer maar Es zonder stress!

    Hier tob ik nog wel ff verder, ik kijk al weer uit naar de volgende dag van supercommunicatie met elkaar en zo sterk overdachte beslissingen, Neej daar kunnen ze nog wat van leren in de rest van de wereld... toch?????
    Nahja, succes op TV.

    Spreek je later lekker ding! plesierrrrrr.

    Sjakie

  • 15 Oktober 2012 - 18:15

    Sjaak:

    o dear... de enterknop blijft hangen, waar vind ik de servicedesk?

  • 21 Oktober 2012 - 13:44

    Mama:

    hoi hoe is ie??? \
    zijn de opnames van de week goed gelukt en lekker gegeten?
    hier rustig herfstweer ben net gaan zoeken naar herfstmateriaal van de week maken we n herfstkrans
    met leontine maria en truus
    ik denk dat ik n pompoen als middelpunt maak. probeer er n foto van te maken als het klaar is dan zie je het resultaat t.z.t.
    en wat gaaf voor fem en koen
    de groeten

  • 21 Oktober 2012 - 20:33

    Wilma:

    Hallo Esther

    Hoi alles goed,ik denk het wel als ik jou berichtjes lees en hoor van Beppie,heerlijk toch.
    Ik begin nu een beetje te wennen dat Willen weg is. Maar hij geniet van alles zijn Depke zijn huisje
    het samen zijn.Koken de was,boodschappen,je weet wel huisje boompje beestje.

    Peter en ik zijn van middag naar de voetbal wedstrijd Spoordonk/Oirschot geweest,was gezellig,veel bekende en heerlijk weer.

    Een eindje om gefietst en genoten van het buiten zijn.

    Zo tot de volgende keer dikke kus van ons tweetjes vanuit Oirschot veel groetjes.

  • 22 Oktober 2012 - 18:53

    :

    Hee Esther!

    Even een berichtje vanuit de Crib!

    Alles gaat super! Vorige week de lampen bij buurvrouw Nel gemaakt (ofja proberen te maken) , dus we zijn al bijna ingeburgerd. Verder is het lekker rustig! Volgende week gaan wij ook de zon opzoeken op de canaries :)

    Heel veel plezier,succes en geluk daar!

    GR Willem en Debbie

  • 24 Oktober 2012 - 09:04

    Frank:

    Kijk! Lekker bezig! Komt helemaal goed dus... Have fun!

    Grtz,

    Frank

  • 25 Oktober 2012 - 19:14

    Peter:

    Hey Esther,

    hoe gaat ie ? bij ons alles zijn gangetje, vandaag is mijn stukje over mijzelf op intranet geplaatst om me als BOT lid voor te stellen, ik heb het stokje doorgegeven aan malonka.

    groetjes Peter en nog bedankt voor de leuke kaart.


  • 26 Oktober 2012 - 01:59

    Tinus:

    He lieffie,
    Hoe is t? Al poosje geen berichtjes, zo druk met je leuke baan en alle siciale contacten daar, super fijn dat t zo goed gaat. Ben blij dat je je goed voelt in je job. Hoe is t verder met jouw, begin je je draai te vinden? Hoop dat je goed in je vel zit. Kunnen we ee skype date maken dit weekend? Mail je even dan wanneer. ik kan zaterdag en zondag avond.. let me know please, hel hele dikke knuffel, Tinus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Puerto San José

Esther

Dat komt nog...:-)

Actief sinds 26 April 2012
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 22595

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 24 September 2011

Colombia

30 Augustus 2012 - 30 November -0001

Latino America!!

Landen bezocht: